Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Lite av varje

Av Anna - 26 oktober 2012 08:15

Sitter nu på kontoret i nya ladugården och funderar.
Vet inte riktigt vad jag tycker om detta med robotmjölkning egentligen.
Visst, jättebra att kroppen sparas men jag upplever det som mera datajobb och mindre djurjobb.........och är det verkligen det jag vill??
Nu kan man förstås umgås med korna iaf, men det blir ju inte alls samma känsla som när man sitter mellan dom och mjölkar.
Roboten har nu varit igång sen förste oktober och den funkar mycket bra.

I helgen som var va Veto och jag på helgkurs på Motala bk för Anders Reitmaier från Oskarström i Halmstadtrakten.
Väldigt givande helg med flera ahan, bla pratade vi mycket grundträning och vikten av tydlighet i träningen.

I tisdagskväll hade vi teoriprovskrivning på ringsekreterarkursen, och vi blev alla godkända!! jag hade 34 rätt av 36 :) så himla skönt.
Jag va faktiskt ganska nervös innan, mycket detaljer att ha i huvudet.
Så nu är det två elev och minst tre aspiranttjänstgöringar kvar i utbildningen innan man är klar ringsekreterare.
Och redan nu i helgen har jag fått förmånen att vara elev på SSRK's utställning i Mjölby, ska bli jättekul och väldigt lärorikt, och inte utan att jag känner ett ganska stort pirr i magen :)
Men va tusan, klart jag fixar det! ;)


 
 
Cissi

Cissi

26 oktober 2012 12:42

Klart du med ditt engagemang klara utbildningen :-)

Ja jag kan tänka mig att det är tudelat det här med mjölkrobot, men du får se den stora fördelen för kroppen man blir ju inte yngre direkt...

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards