Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

SSRK

Av Anna - 9 februari 2013 18:59

Idag har gjort min första aspiranttjänstgöring som ringsekreterare på SSRK's utställning i Mjölby. Det gick bra och jag blev godkänd, så nu är det minst två till och de måste göras på någon länsklubbsutställning (vet ni nån inom en snar famtid så hojta gärna till :) )
Idag jobbade jag som skrivande ringsekr., jag är riktigt nöjd, jag hann med att skriva det domaren dikterade och jag tror iaf att jag hade lite koll även på det som skedde i ringen ;)
Tror att alla utställare skulle må bra av att följa "jobbet bakom bordet" nångång, har en liten känsla att att förståelsen skulle öka något om varför kritiker tex inte alltid är klara i samma sekund som hunden lämnar ringen :)
Idag jobbade jag för en mycket trevlig domare, Filip Johnsson, han var noggran och positiv i sin kritik och gav ovana handlers råd och tips.
Raser som gick i vår ring var amerikansk cockerspaniel, sussex spaniel och welsh springer spaniel. Domaren va mycket nöjd över lag med det han såg och delade ut endast ett V och resten E på ca 65 hundar.
Imorgon åker jag dit igen och jobbar, känner att jag behöver den träningen även om dagen "inte kan räknas in" i min utbildning.

Nu har jag precis landat i soffan med lite kaffe medan jag tittar igenom och renskriver mina kråkfötter från dagen.

 
 
Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva

Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva

9 februari 2013 21:36

Filip är en jättetrevlig och bra domare. Han har lockat så många utställare imorgon, så det är runt 120 goldens. Länge sen det var så många golden på en och samma utställning!

Tyvärr så blev det ju såklart domarändring i Rhivas klass :(

http://tomik.se

Anna

9 februari 2013 23:36

Ska sitta med honom imorgon oxå :)

 
Kajsa

Kajsa

11 februari 2013 16:20

Ja han är en bra domare enligt mig

http://www.smslan-4000.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards