Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Nytt försök

Av Anna - 26 februari 2013 20:46

Skrev ett långt och skitbra ;) blogginlägg i söndagskväll, när jag postade det så försvann det spårlöst ut i cyberrymden. Om nån hittar det så kan ni ju hojta till :)


I söndagsmorse va jag hos Maria och Roger och mumsade frukost. Vi skulle eg haft nåt som kallas "Frukost på bruksan" som en nygammal tradition på Motala bk, men eftersom det bara va Maria och jag som kunde så flyttade vi helt enkelt hela arrangemanget hem till dom. Och ni som inte va där missade nåt kan jag avslöja...........tex smörgåstårta :)
Maria och Roger har företaget CellavieDogdesign, där konstrueras och sys, halsband, bäddar tjänstetecken, täcken och leksaker, man kan oxå få sina kläder (och annat) broderat. Kika gärna in här och titta på allt fint: www.cellavie-dogdesign.se/ När vi hade mumsat frukost klart så gick vi upp i systugan och lät fantasin flöda, nåja jag hejjade på och klippte till lite enkla saker. Maria är ett proffs på sy och brodyrmaskin. Maria gjorde ett fint halsband i orange goretex med broderade blommor och blingblingstenar på och ett skittufft i jeanstyg med broderade stjärnor och nitar på, behöver väl knappast tala om hur cool Veto blev i det :D


Sen åkte vi vidare till ridhuset där Sv gårds och vallhundsklubben hade utställning. Döm om vår förvåning när de bara använde halva ytan därinne.
Det va vi förstås inte sena att utnyttja lydnadsnördar som vi är :) Jag fick till ett riktigt bra pass med lite lf, platsligg med massor av störning, stå-sitt-ligg i rörelse och fjärr som va fantastisk. Använde stora spegeln till att träna vänstersvängar och de sista gav mej t.o.m ståpäls :)
När jag kom hem pwade jag 4kmslingan i gott tempo, så skönt att få upp flåset lite :) och tänk, det va ljust till kvart i sex, underbart!!


Nedan ett par foton, ett på de nya halsbanden och ett på morgonens soluppgång.

 
 
Cissi

Cissi

28 februari 2013 22:14

Ja hon gör verkligen mycket snyggt - har funderat på halsband till grabbarna men inte kommit till skott ännu... :-)

Klart man passar på att träna lydnad när tillfället ges! Kul att det gick så bra :-)

http://www.tripora.se

Anna

4 mars 2013 13:51

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards