Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Mars = vår?!?!

Av Anna - 17 mars 2013 18:36

Haha, tillåt mej gapflabba :) för satan i gatan så kallt det varit den gångna veckan. En morgon va det -19 grader när jag klev upp och det är för kallt. Tack och lov har både utgödslingar och vatten funkat helt ok i nya lagårn och roboten har tuffat på som vanligt *dutti Robban*

I måndags la Marlene, en klubbkompis, in ett foto på sitt dragspann på klubbens fb sida och genast satte diskussionen igång att vi är flera som är intresserade av att lära oss mer om drag. Så goa Marlene erbjöd sej direkt att hålla i en teoretisk dragkurs på klubben så att vi sedan kan ta grönt kort, något man måste ha för att få tävla. För er nyfikna kan jag bara meddela att kursen blev full inom ett dygn :)
Så fyra kvällar i maj och juni är nu uppbokade till detta skojsiga. Kanske kanske kan Veto & jag prova på nån barmarkstävling framåt hösten :)

Idag på förmiddagen har det varit planeringsmöte inför klubbens "Stora hunddag" som kommer gå av stapeln 1:a maj. Då kommer det att hli utställning, lydnads-agility och rallylydnadstävlingar, dessutom en massa försäljare och uppvisning av bl.a weight pull, freestyle och drag.

Efter det en skön pw på 5,5km i underbart väder (idag bara -2), strålande sol och nästan vindstilla.

Nu soffhäng med bok en stund innan det är dags att veva ihop en "hemmapizza" att avnjuta tillsammans med Johan Falk ;)

Fina prommiskompisen <3

 
 
Cissi

Cissi

17 mars 2013 19:17

Ja fy så kallt det har varit den här veckan... Idag var det soligt och fint men en isande vind gjorde det mindre skönt :-/

Kul med drag - lycka till :-)

Mmm hemmalagad pizza låter gott, här är vi för lata så Jerker är just iväg och fixar "bortalagad" ;-)

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards