Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Nu.......

Av Anna - 27 mars 2013 14:29

.........jäklars i min lilla låda är nog våren på g :)
De sista dagarna har varit helt underbara = sol och vindstilla. Nätterna är fortfarande svinkalla så snö finns kvar i ganska rejäla mängder på sina ställen. Åkrarna på slätten är däremot helt snöfria.


I lördags va jag på handboll och såg döttrarnas sista match för säsongen - och vilken säsong de haft...........de kom fyra i Dam div 2 Ö, vann 16 matcher (därav 12 på raken) av 22 och endast EN förlust på hemmaplan!! Grattis VHF Dam, jag är djupt imponerad!!


I måndags kväll va jag på en mycket intressant föreläsning med vet. Monica Stavenborn, den va eg. för uppfödarutbildningen som pågår i ÖKK's regi just nu, men även andra intresserade fick anmäla i mån av plats.
En hel del man hört förr, som tex hormonspelet vid löp/brunst, dräktighet och förlossning som jag ju pluggat in "några ggr" iom med min utbildning inom lantbruk och egenseminkurs, komplikationer vid förlossningen, och problem med de nya små liven.
Fascinerande eg så lika djurslagen är, ja vi tvåbenta oxå förstås ;), det mesta går ju att överföra mellan arterna :)


Ikväll börjar jag min valpkurs, det ska bli så himla skoj, längesen jag hade bäbisar på kurs, det ser ut att bli en liten behändig grupp och det är ju himla lyxigt :)


Ljusa fina mornar är det nu, i morse unnade jag mej en skön promenad i skogen innan jobbet, bra start på denna onsdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards