Alla inlägg den 11 april 2013

Av Anna - 11 april 2013 16:54

I tisdags kväll åkte Veto och jag till Vadstena klubben när kossejobbet va färdigt.
Längesedan vi va där och tränade nu, kvällen blev jättetrevlig med snöfria relativt torra planer och alldeles lagom med folk för oss.


Självklart tog jag honom ur bilen precis när första skottet av fyra gick för de som tränade "bruksplats" :( 

Veto gillar inte skott, men jag ville ju inte göra nån affär av det genom att sätta in honom i bilen igen, så vi jobbade oss ner mot området och planerna.
Han blev lite låg, klängig och lite stressad, men jag kan inte se att han va direkt rädd, tack och lov.
När "oljudet" va slut värmde vi upp med lite följalekar nos mot näsa - täta belöningar och leende matte gjorde området mindre läbbigt =) Fortsatte sen med ff och läggande, gick superbt båda två.

Satte sedan upp honom för inkallning, men sitta kvar när matte gick iväg va ingen hit, lite övertalning och många lugnande ord löste dock det oxå. Efter det lekte vi lite hopp och apport och det gick finfint!!


Blev sen tillfrågad om att lägga en "tyst" plats med fyra andra och jag gjorde en snabb överläggning med mej själv och tänkte att va fasen, bara att prova och hjälpa honom att lyckas om så behövs.

La honom på en kant med extra utrymme till den bredvid för att absolut inte störa de andra om Veto skulle tycka det va jobbigt.
MEN han låg, och det lugnt och tryggt i tre!! minuter.

Är så jädra stolt och glad för min grabb, han ä' ba' bäst liksom =)
Kanske kanske vi kan våga oss på att testa brukstävling nångång så småningom långt där framme :)


Tidigare på tisdagen va jag hemma hos Maria på CellaVieDogdesign, hon hade sytt upp en ny leksaksvariant och jag fick med mej ett par provex för att testa, så självklart lekte vi loss hårt och glatt med dessa på klubben. Skitskojig kampfjong med expanderfunktion. Skonsam för både hund och matte/husse!!


De fick helt klart betyg MVG av Veto och mej. TACK Maria för att vi får hjälpa dej =)

 

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards