Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Veckosummering

Av Anna - 21 april 2013 08:09

 

Sitter vid jobbdatorn och bloggar, fördelen med att va sin egen chef =)


Har precis vinkat av "lilla" dottern som ska till Spanien i tio dagar. De åker med skolan (John Bauer gymnasiet, Linköping) till Alicante på träningsläger. Det är handbollsklasserna åk 2 & 3 som får denna möjlighet.

Och eftersom äldsta dottern gått samma utbildning så vet jag att dessa dagar brukar vara grymt roliga med mycket träning, matcher, sol, bad och "bara vara" och ett välkommen avbrott i det vanliga skolabetet nu mitt i vårterminen.


Solen har börjat visa sej liiite mera regelbundet här denna vecka och med den kom min träningslust så sakta och knackade på.
I onsdags före valpkursen tränade vi lite på klubben med mycket bra störning (tre bruksekipage som tränade inför sina tävlingar i helgen), tränade lite konc och ett par platser (sitt+ligg)


I torsdags åkte vi till "momo" Lena och hennes får och provade på lite vallning igen, är ju jättelängesen sist, är/har varit/kommer alltid vara "löjligt" rädd om min lilla bcpöjk, men inser ju oxå att hans skalle mår bra av att göra det han är avlad till. Så nu ska jag försöka "kamma till mej" och låta honom göra detta lite mera regelbundet men med måtta.  I onsdags va det koppel på och ujuj va han vill och vill och vill, ingen tvekan att han är en vallhund.  Momo Lena tyckte att han såg fin och koncentrerad ut och lät ganska säker på att detta ska vi fixa till med mycket träning och tålamod. Och hans lyckliga ögon efteråt gjorde den blödiga matten tårögd <3


I fredags stannade jag till på Biltemaparkeringen och lekte lite träning, han är ju så förbaskat låst på bilar och allra helst deras framlysen, då sjunker han ner, smyger fram och eyear som satan.......... Efter omständigheterna är jag MYCKET nöjd med den träningen.


Igår efter jobbet stannade jag till på Vadstena BK och körde ganska hårt i nästan en timme, filmade en hel del, ska klippa ihop och lägga upp ikväll tänkte jag.

Blev mycket position och attitydträning i ff, vändningar och låååånga raksträckor med bibehållen kontakt, lite vittring och plats (sitt+ligg, både dold och synlig matte).

Snabbtittade lite på filmerna igårkväll och är faktiskt himla nöjd med det jag såg.


Nu ska vi bara få det att hålla på tävling oxå, det verkar visst vara fan så stört omöjligt för oss, blir så less och börjar tappa tävlingssugen............tar gärna emot tips   


Nu back to work =)

 
 
Cissi

Cissi

21 april 2013 21:04

Roligt att ni kommit igång med vallningen, gissar att det är det bästa en bc vet :-)

När det gäller tävling så tror jag att jag vet hur du känner det då jag hade lika dan känsal med Király... Det som fick mig att faktiskt klara av att få ett förstapris i lydnadsklass 1 var två saker: 100 % fokus från min sida (vi var verkligen i vår egen bubbla han och jag redan innan lottningen) och en mening som Sara sa inför sitt sista lopp på EO där jag var med och tittade samma helg jag skulle tävla en söndagskvällstävling med Király, Det hade gått bra men inge nolla för henne och Stim fram till sista loppet då hon sa att nu går jag bara in och har kul och skiter i allt annat. Dom nollade det loppet <3
Den meningen hade jag med mig hela vägen till Tingsryd där Jerker mötte upp med Király och vi tävlade och det gick bra :-)

Jag tror ni kommer att klara det - lycka till!!!

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards