Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Fredagsaw

Av Anna - 4 maj 2013 10:51

I veckan blev jag tillfrågad om vi (några tjejer) skulle åka till skogen på fredagsem och spåra.

Självklart ville jag det, vi bestämde tid och plats för samling, men när det började närma sej kände jag mej så jäkla trött och sliten så jag tänkte faktiskt hoppa av :(

Blev "övertalad" att åka iaf, TACK <3, och det ångrar jag förstås inte :), det blev en fantastisk fredags em/kväll med Nina, Jenny, Malin och våra sammanlagt sex hundar i åldern 15v - 11år :).


Lotsades till en "ny skog", där det fanns varierande terräng, mao helt perfekt för att passa oss alla.

Veto har aldrig gått någon annans spår så det ville jag försöka få till igår när vi va några stycken. Jenny va snäll och gick ut ett spår åt honom efter lite önskemål från mej och jag gick ut ett åt hennes kelpiegrabb Gaj (som enl matten inte spårar annat än de han känner väl ;) )

Vetos spår blev ca 450m och fick ligga lite drygt en timme, i spåret fanns fyra burkar med kattmat och i slutet jååååsa favvisbollen.

Blev så jädra glad när han tog upp Jennys spår utan några som helst tveksamheter och spårade lika fint hela vägen som jag är van vid, ganska snabbt men väldigt noggrannt, kattmaten inhaleras, för att snabbt få jobba vidare :) och lyckan i ögonen på honom när han hittar bollen är underbar att se!!


Gaj tog mitt spår kanon och jag tror matten va väldigt nöjd med det oxå.

Nina's rottis Jackie fick ett klurigt spår på väldigt torr och krispig mark, men det löste hon kanon.

Valparna (en boxer och en chihuahua) fick två små korvspår var och de jobbade så fint gullgrabbarna <3
Jennys gammelgubbe welshen Robban, fick ta Vetos begagnade spår och det löstes oxå fint.

Sen vallades en ruta och Gaj, Jackie och Veto fick ösa ur sej den energi de hade kvar, märks att det varit vinter och att konditionen inte är uppe i normala nivåer på någon av oss än, varken två eller fyrbenta ;)


Riktiga grabbar vill ha jååååååsa =)

 


Nu ska det preppas klädnypor till framtida spår.

 



 
 
Nina, Jackie & Spiken

Nina, Jackie & Spiken

4 maj 2013 14:11

Världens bästa AW, bara boxen som saknades ;-)
Redan varit på Biltema oxå, hejja hejja!

http://ninavarblane.blogspot.com

 
Ingen bild

Cissi

4 maj 2013 17:03

Härligt med sådana träningsvänner!!
Duktig Veto, och självklart kan man ha rosa även som kille :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards