Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Prova på

Av Anna - 23 maj 2013 09:24

Igår på valpkursen hade jag bett Jenny komma och visa rallylydnad för deltagarna.
Jenny tävlar rally med sin hund Gay och det går riktigt bra :) Hejja er!
Eftersom valpkursen är en liten och behändig grupp kunde Veto och jag oxå vara med och prova på. Och jag insåg direkt att detta är ingen lajjsport, utan här krävs det mycket träning för att bli duktig och få flyt i banan.
Trodde i min enfald att detta va en lätt väg att gå ;)
Visst är den enklare så till vida att man får prata med hunden genom banan och utförandet är inte lika strikt som på tex lydnad, men jösses va mycket moment att lära in och sen på tävling memorera i rätt ordning.
Tror detta kan vara en jättebra träning för mej och Veto, kontakten ihop med trixen under lugn och kontroll. Det blir en utmaning som heter duga!! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards