Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

Premiärer :)

Av Anna - 6 juni 2013 12:47

I helgen som va gjorde jag debut som ringsekreterare "på riktigt".
Det va på ÖKK's nationella utställning i Norrköping.
Båda dagarna för domare Ewa Nielsen tillsammans med kollegan Lelle. I vår ring gick på lördagen kh chihuahua och fransk bulldog och på söndagen PON och alla fyra varianterna på pudel.
Jag jobbade som skrivande och törs knappt skriva det, men det kändes som om jag hade det mesta under kontroll största delen av dagarna :)
Vi fick mycket beröm av både domare och utställare för smidighet, tydlighet, trevlighet och läsbara kritiker :) bra egoboost ;)

I tisdagskväll blev det utesimmarpremiär i kanalen för Veto, han älskart verkligen. Ögonen bara lyser på honom när han upptäcker vart jag parkerat och börjar plockar fram flytväst och lina.

Igår va det sista gången på valpkursen och kvällen tillbringade vi i skogen.
Valparna fick två små korta spår var och så visade vi början på uppletande. Alla fixade båda grejerna med bravur!!

 
 
Cissi

Cissi

7 juni 2013 21:47

Härligt att "premiären" gick så bra :-)

Och roligt med en valpkurs som även provar spår och uppletande!! Vi har just haft diskussionen om vad som "bör" tas upp på valpkurser i vår klubb...

http://www.tripora.se

Anna

8 juni 2013 09:34

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards