Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Anna - 5 augusti 2013 10:00

Va ju och ringsekreterade lite i lördags. Det va på en liten mycket trevlig inoff med precis lagom mycket hundar för vädret, för det va varmt. Eller varmt är en underdrift, vet i tusan om det inte va varmaste dagen hittills i år.
Vi körde på i ett svep för att bli klara och så att folk sen skulle kunna åka hem.
I BIS valpfinalen hände det läbbiga så........
En söt liten valp travade på med svansen högt och glada pigga ögon <3 rätt som det va tog den ett snedsteg, raglade till och ramlade ihop.
Vet inte hur snabbt jag och en tjej till i ringen reagerade tack och lov! båda sprang till domartältet, slet åt oss alla Lokaflaskor som fanns där och fullkomligt "dränkte" in valpen i bubbelvatten.
Den kvicknade till relativt snabbt och vi förmanade matten att genast gå till skuggan, fortsätta kyla ner erbjuda mängder med vätska.
Puuuuh, vilken otäck upplevelse och fy fasen så nyttigt att se hur fort det faktiskt kan gå från pigg till avtuppad :( hoppas att alla där runt om ringen oxå tar lärdom av det och är noga med skugga/kyla/vätska sina hundar i fortsättningen!
Jag vet iaf att jag är grymt nöjd med förra sommarens inköp av kyltäcke till Veto, använder det flitigt!!

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards