Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Anna - 10 mars 2014 08:35

Det är fantastiskt kul att börja "träna" ny valp, en helt oskriven bok som ska fyllas med bra-att-kunna-grejer :) att den sen som nu i Knotts fall oxå är tänkt att innehålla en för mej helt ny gren gör det ju knappast mindre spännande.

Vi har börjat lite smått med förberedande jakt/apporteringsträning såsom, nosdutt (för avlämningar), leta på marken på visselsignal (till närsöket), stanna och sitta-även på avstånd mha handtecken och vissel (för stoppsignal) och så förstås inkallning på visselsignal.

Inkallningssignal hade han med sej från valplådan (tack A & A),  närsökssignal har jag lärt in med godisleta, (oxå bcn köpte det på bara ett par ggr ;)), snabba stopp-sitt leks än så länge in med hjälp av konkurrens från snabbers bcn, inte lätt för det ännu lite valpklumpiga Flygfät att va snabbast, men han jobbar på så himla fint!!


Med Knott använder jag mera leksaks än godisbelöning än till Veto, mest pga att alltid-hungrig flatte lätt låser på gottan istället för att göra ny repetition <3


Hittade en hemsida med tillhörande blogg, youtubekanal och bok som jag genast fastnade för och använder mycket.

Allt detta innehåller mycket bra tankar och ideer för mej som gillar det klickerska träningstänket.

Där finns oxå många tips och teckningar på upplägg av praktiska övningar.

Författarna åker dessutom landet runt och håller kurser, något jag absolut kopmmer att delta i bara "vi" blivit lite äldre :), kanske till hösten :)

Apportering till vardag och fest heter boken/hemsidan/bloggen/filmkanalen och den finns här.


 


Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards