Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Tisdagskväll på klubben

Av Anna - 19 mars 2014 08:23

Min älskade Veto är halt :(, tror att det sitter i en klo/tå, han har ont och vill inte bli ordentligt undersökt än. Ger det ett par dagar...............koppelpromenader och lugn träning gäller under tiden.


På klubben igår kväll fick han göra ett gäng lugna rallymoves såsom vändningar, snurrar och "framförgrejer".
Fjärr med apport i munnen blev det oxå........uuuuj så svårt ;) från sitt till ligg va plättlätt men upp igen va ingen lek <3, men med några rep. gick det oxå.


Knottet har blivit något mera samlad vad gäller "jobb", nu funkar sitt/ligg stanna kvar ett par meter, sitta vid v.sidan med kontakt, starta lek på "japp" och att sitta lugnt och titta på andra som tränar. Nöjd matte! Följa fint vid vänstersidan börjar oxå likna något :)
I förrgår testade jag lite nybörjarövningar i linjetag som jag fått av uppf Annica, det går ut på att lära hunden gå rakt ut och sedan leta dummies/vilt när föraren blåser stop/leta. De gick väldigt bra för att vara första gången, så nu har jag lite att göra ;) Början till stoppsignal och närsöks leks oxå in parallellt var för sej.


                           





 
 
Cissi

Cissi

20 mars 2014 08:04

Oj då, låter inte bra :-( Hoppas du nu har fått kolla ordentligt och att fina Veto är på bättringsväg!

Roligt att lära sig ett nytt område, och extra kul när man kan göra det tillsammans med en valp :-D

http://Www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards