Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Anna - 10 maj 2014 11:13

 

Har anmält Veto till apelltävling 24 maj. Egentligen harde jag tänkt strunta i brukset med honom iom hans skottberördhet. Men va fasen, en apell kan vi ju köra iaf och skulle det gå vägen så testar vi väl kanske lägre oxå, men då utan platsen.

Va på klubben igår kväll och testade lite var vi står i brukslydnadsmomenten nu efter vår jättepaus, det mesta satt kvar helt ok utom framförgåendet, så "kampanj-framför" är numera inledd :)

Budföringen har vi oxå en del kvar på men med Veto som både älskar att springa och hälsa på folk så ser jag inga jättestora problem med det ;)
Mera gärdesspår får det oxå bli framöver. Två veckor kvar - vi får se hur långt det räcker.


Knottet får träna myyyyycket sittstadgeövningar nu, kan inte förstå hur en rumpa på en 34kg hund kan va så lätt ;) det är mycket tålamod och lugn som går åt i vår träningslek, men jag känner igen mycket sen Vetos ungdom så jag ser mycket möjligheter och försöker se bortom svårigheterna.
Det va ju ett yrväder till jag ville ha och fick och det ångrar jag inte! även om man vissa dagar önskar att hjärnan på en flatte kunde växa iaf hälften så fort som kroppen <3
  Förra helgen tillbringades i Oskarström hos Knotts uppfödare Annica och Anders, vi tränade lite jakt, bl a med duva och hare. Det gick bra,Knott är lite väl pigg på fågel så nu kommer det i princip bara användas dummiesar i all inlärning tills han blivit lite mognare ;) 
Vi la oxå ut ett dummiesök med nio olika dummies, olika i storlek, form och material, båda våra unghundar (Knott och Annicas fyra veckor yngre Lusen) fixade det mycket bra.
Efterår kastade jag ut dummisarna igen och Veto fick köra ett sök han oxå, det gillade han och jobbade så fint med alla föremålen avlämnad till matten vid stigen.

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards