Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

Jävla hundägare!

Av Anna - 3 augusti 2014 21:50

Ikväll gick grabbarna och jag ner till ett perfekt badställe på strandpromenaden mitt i stan.
Där finns en sån där ramp som man kan sjösätta båtar från.
Jag klev ut i sjön där med kopplade hundar, de simmade runt mej och jag såg en man som såg lite tveksam ut. "Vill du att jag flyttar mej så du kommer förbi lättare" frågade jag.
Nädå det är lugnt, de är ju kopplade och jag kommer förbi. .......fast jag är hundrädd sa han. "Men oj" sa jag "är det ok för dej att dom badar här iaf, det är ju eg inte hundbad"
Åjooo sa han, helt ok och TACK så jättemycket för att du brydde dej om min rädsla och frågade, sen berättade han......
I vintras hade han joggat på stans promenadslinga (runt Tycklinge) och där mött en lös stor hund som hoppat upp på honom så han slog i marken baklänges och slog i nacken. Han hade haft nackvärk efter det tills precis nyligen!!

Då sa jag att för mej är det helt självklart att det är vi som hundägare som ska visa hänsyn till de som finns runt oss.
Han tackade så mycket igen och cyklade hemåt.
Hoppas verkligen att jag ikväll lyckades reparera lite av den skada som några andra "jävla hundägare" åsamkat honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards