Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Anna - 15 augusti 2014 10:34

För två år sen ca va jag superduktig med att sköta om både kropp och själ. Gick minst 7km varje dag, åt vettigt och mjölkade 35kor i båsladugår två ggr/dag.
Sen har jag slarvat hejdlöst med både motion och ätandet, och robotladugården har tagits i bruk.
Jag har iom med det fått sämre kondition och mera kg på kroppen.
Den 27/8 nu iår ställde jag mej på vågen och höll verkligen på att slå i backen. Jag har inte varit så tung sen jag va gravid. Helt sjukt att man tillåter sej.........
Så då direkt tog jag tag i maten, kör ett koncept som passar mej.
Jag äter vanlig kvällsmat och utöver det pulver. Förutom de dagar jag springer, då är det kvarg och müsli som gäller till frukost.
Springa ja ;) Katarina, en av mina bästaste vänner har flera års erfarenhet av jobb på ex Korpen och Extravaganza. Hon gick för några år sedan ner galet mycket (tror drygt 40kg)genom att jobba med ätande och fysisk aktivitet!!
Hon tipsade mej iaf om en app (C25K) till telefonen som går ut på intervallträning, man kan börja som ren nybörjare och jobbar sej sen uppåt vecka för vecka. Det är beräknat på tre pass i veckan och varje pass är på 30min.
Jag har nu klarat av två hela veckor, kör mån, ons och fredag.
Kopplar Veto i selen till bältet och Knott håller jag i handen. Perfekt motion även för dom.
Veto går verkligen in för detta jobbet med hela sin själ, vi kan möta hur mycket hundar, hästar eller folk som helst, han ser dom inte utan har 100% fokus framåt. Knott börjar lära sej, går bättre för varje gång.
Så i morse fick vågen besök igen -5kg på knappt tre veckor!
Fy fan va jag är bra :) är grymt stolt, nöjd, glad och tacksam för all pepp!

Nöjda grabbar efter ett pass med matten ?

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards