Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Finfin period

Av Anna - 9 september 2014 13:43

Just nu rullar mycket på åt rätt håll.  Mycket beroende på att JAG faktiskt mår bättre tror jag.

Så tack till Er som är anledningen till det, ni vet ju så väl vilka ni är!!     


Knottet går från klarhet till klarhet, både vad gäller vardagen och träningen.
Lägger bara tid på "jaktträning" med honom, det kommer att vara vår prio ett. Det och utställningsbiten. Har iofs anmält honom till mh, för det är ju bra att ha för framtiden hur eller hur.

Veto och jag tävlade i söndags, lydn kl 1. Och nu jädrar i min lilla låda fick vi äntligen till det. 167p och ett SÅ skönt byebye till ettan. Ni som varit med oss vet ju hur vi trälat för dessa 160+ och hur jag deppat ihop varje gång det inte räckt ända fram.



Ingen som missat hur mycket jag älskar denna grabben va? Han ställer upp på sin matte till 100 och visar att det är VI som betyder, andra göre sej lix icke besvär!!
Min bästaste!! <3

Igår började Drive-in kurs på klubben.
Man kommer de ggr man kan, betalar per gång och får hjälp med det man ber om.
Igår kom ett ekipage, så snacka om guldläge, jag fick hjälpa bara dom i ca 90 min. Skitkul!
De ville ha lite hjälp och pepp i vardagen (hussen ville bli lika duktig som matten), hundmöten inkallningar och sånt basic. Och de fick mina tips och sen fick de träna med mej och mina grabbar som störning.
Veto fick ligga plats drygt sju min medan de jobbade duktigt med sin hund runt honom.
Sedan fick Knottet vara med som störning och han själv fick träna på här-ordet och att sitta stilla framför mej med full mattefokus.
Så en riktig winwin stund för alla inblandade, de va så nöjda och jag kände mej oxå nöjd iom att mina faktiskt oxå blev aktiverade av bara farten :)

 
 
Nina

Nina

9 september 2014 16:22

Jättehärligt Anna, nu är det din tur ♡

http://ninavarblane.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards