Alla inlägg den 12 september 2010

Av Anna - 12 september 2010 21:17

Idag har det varit fullt ös hela dagen, den började 5.30 med valprastning, därefter direkt ut i lagårn och morgonmjölkning. Sen rastades hela hundflocken. När jag kom hem med dom så insåg jag att vår bil var überskitig, så då tvättade jag den i en hast. Frukost, dusch och så åkte jag ut till klubben för att vara skrivare på vår lägre spår tävling. Nu blev det ingen betungande uppgift då det bara var en kvar efetr skogens spår (iofs genomförde ett ekipage som brutit på spåret oxå lydnaden så det blev två att skriva på) . Bra för en nybörjarskrivare som jag, men lite avslaget va det allt.

Sen fick vi god lunch på klubben och så fortsatte jag och Maggan (som varit tävl.sekr) till fårhagen där Maud, Lotta, Emma och Lena redan var i gång med vallträningen. Idag ver det spännande för Veto skulle få träffa på fåren ordentlig för första gången.

Jag fick allt en liten tår i ögonvrån och ståpäls på ryggen, han är så himla duktig min lille lille kille, imponerar på mej hela tiden.

Några kort:

"Det är gott att ha goa mamma Allie (liggande längst bort) med som stand by om fåren skulle dra"

  


Jobbar fint    


  

  

 

    

  


Här ett kort på fina goa mamma Allie med "världens längsta tunga"      


Fina brorsan Vic. De är så himla lika i sättet brorsorna, lika godmodiga och kelna.

    

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards