Alla inlägg under juli 2014

Av Anna - 30 juli 2014 22:25

Fjärde kvällen i rad som jag hamnat här på stranden invid Vättern. Idag dock utan att bada. Jag dras hit av nåt osynligt.
Slår ner rumpan på gräskanten och låter idéer, tankar och känslor flyga fritt, här finns plats, space för det och det känns så gott.
Och jag behöver det. Bara låta allt flöda ut, utan några värderingar alls, liksom bara tömma formatera om.

Av Anna - 16 juli 2014 14:03

Fick en inbjudan förra veckan till Fnittertjejkväll, lät himla trevligt men va osäker på om jag skulle åka, känner mej inte speciellt fnitttig och social, inte just när fick inbjudan iaf.
Men bestämde mej för att åka iaf, alltid kul att träffa ny människor, kände eg bara värdinnan och en till :)

Igår va det dags och jag ångrar inte en sekund att jag åkte, uj vilken trevlig kväll det blev.
En väldig blandning av tjejernas ålder och yrken, men vi alla hade det gemensamt att vi har/har haft häst el hund el både ock = rätt sansade tjejer med fötterna på/i jorden alltså ;)
Vi skrattade och grät (en tjej for av sin häst förra året och krossade två kotor i ryggen, hon berättade om olyckan och rehabvägen tillbaka) om vart annat. Precis som en bra "gokänsla"kväll ska va alltså.
Är så glad att jag åkte 
Tack Elin och gänget för allt  

Av Anna - 9 juli 2014 10:09

Kan inte låta bli att fascineras av vårt vackra land och det fantastiska som heter allemansrätten.
Igår på väg hem från tjejfestendygnet stannade jag till och gick en sväng i en skog.
Vems den är har jag ingen aning om, och behöver inte veta. Vi får vara där och njuta utan att be om lov.

Framåt kvällen tog jag hundarna med mej ner genom kulturstråket i stan, gick förbi nunnekloster, Mårten Skinnares hus, Hospitalsmuseet och Klosterkyrkan.
Och då hamnar man vid Vättern, många människor fanns på gräsplättarna vid strandpromenaden, några fikade, några badade, några satt bara i solen eller skuggan och njöt.
Där fanns barn, föräldrar, ungdomar, pensionärer och oxå ett gäng hundar. Och alla även hundarna är välkomna att svalka sej i Vätterns vatten just där :)

Tänk om vi kunde samsas lika bra med alla överallt!

Av Anna - 4 juli 2014 22:00

Vår kvällspromenad i bilder.

Av Anna - 4 juli 2014 12:26



Hänt en del sen sist.
Jag och grabbarna bor numera i lägenhet i Vadstena, vi trivs och mår ok, så nog ventilerat i bloggen om det!


Livet och jobbet rullar på i ungefär samma tempo som alltid.
Första skörden av gräs är pressad och plastad, det blev enorma mängder av jättefin kvalité. Gött till vintern.
Och idag påbörjas andraskörden :)

Tränar hund görs det litegrann i mån av tid, ork och lust. Inte så mycket som jag vill, men den tiden kommer oxå, det vet jag.
Just nu blir det mest långa promenader i vår vackra sommarstad. Kvällarna på strandpromenaden vid Vättern är ofta helt galet magiska.


Knott ställdes ut första gången i off klass på en SSRKutställning i Gränna 15juni.
Han fick Excellent, vann sin klass med CK och placerade sej som fyra (av nio) i bästa hane.
Så grymt nöjd med lullplutten   

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards