Alla inlägg under september 2014

Av Anna - 12 september 2014 18:51

För sex veckor sen bestämde Linda och jag oss för att börja löpträna till ett motionslopp.
Bästa Katarina tipsade om appen c25k, en intervallträningshjälp om man är helt otränad.
Idag har vi då gjort sex x 3ggr/vecka vilket ger 18!! löppass. Helt galet!!
Under dessa veckor har man gått från att va död efter typ 4x60s löpning till idag då man faktiskt orkade 22min löpning i sträck :)
Fyyy fan Linda va vi ä bra!!

Under dessa sex veckor har jag fått en jädra mycket bättre vardagskondition, mer ork, bättre humör och dessutom gått ner nio kg :)

Av Anna - 9 september 2014 13:43

Just nu rullar mycket på åt rätt håll.  Mycket beroende på att JAG faktiskt mår bättre tror jag.

Så tack till Er som är anledningen till det, ni vet ju så väl vilka ni är!!     


Knottet går från klarhet till klarhet, både vad gäller vardagen och träningen.
Lägger bara tid på "jaktträning" med honom, det kommer att vara vår prio ett. Det och utställningsbiten. Har iofs anmält honom till mh, för det är ju bra att ha för framtiden hur eller hur.

Veto och jag tävlade i söndags, lydn kl 1. Och nu jädrar i min lilla låda fick vi äntligen till det. 167p och ett SÅ skönt byebye till ettan. Ni som varit med oss vet ju hur vi trälat för dessa 160+ och hur jag deppat ihop varje gång det inte räckt ända fram.



Ingen som missat hur mycket jag älskar denna grabben va? Han ställer upp på sin matte till 100 och visar att det är VI som betyder, andra göre sej lix icke besvär!!
Min bästaste!! <3

Igår började Drive-in kurs på klubben.
Man kommer de ggr man kan, betalar per gång och får hjälp med det man ber om.
Igår kom ett ekipage, så snacka om guldläge, jag fick hjälpa bara dom i ca 90 min. Skitkul!
De ville ha lite hjälp och pepp i vardagen (hussen ville bli lika duktig som matten), hundmöten inkallningar och sånt basic. Och de fick mina tips och sen fick de träna med mej och mina grabbar som störning.
Veto fick ligga plats drygt sju min medan de jobbade duktigt med sin hund runt honom.
Sedan fick Knottet vara med som störning och han själv fick träna på här-ordet och att sitta stilla framför mej med full mattefokus.
Så en riktig winwin stund för alla inblandade, de va så nöjda och jag kände mej oxå nöjd iom att mina faktiskt oxå blev aktiverade av bara farten :)

Av Anna - 1 september 2014 22:29

Den första riktiga höstmånaden är äntligen ;) här.
Jag gillar de mörkare kvällarna, är en riktig sucker på levande ljus. Och vill gärna ha dem tända hela kvällarna.
Jag älskar dagarna med krisp och hög fin luft. Då trivs jag som bäst.
Ikväll har jag haft en av de mest givande hundpromenaderna på länge trots att jag gick ensam.
Hade sällskap i telefonen av mycket god vän och vi pratade absolut om allt.
Så småningom kom vi in på politik iom det stundande valet.
Riktigt härligt att faktiskt diskutera vuxet och känna att bådas åsikter va viktiga och lika värda, nu va vi iofs inte jättroense men iaf.
Och det va länge sen min hjärna blev så stimulerad som ikväll. Tack <3

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards