Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 29 oktober 2012 10:07

I helgen har jag klarat av mina två tjänstgöringar som ringsekreterarelev. Det va på spaniel och retriverklubbens utställning i Mjölby ridhus.
På lördagen hade jag engelsk och welsh springer spaniel i ringen och på söndagen Golden retriver.
Två fantastiskt roliga, trevliga, lärorika, och hjärnkrävande ;) dagar.
Stort tack till ringsekreterare Anneli, Camilla, Gunn och Karin och till domarna Mats och Ragnhild för riktigt bra utbildning!!
Nu väntar så minst tre godkända aspiranttjänstgöringar, något jag hoppas hinna med under vintern så jag kan börja jobba på riktigt sen när utställningssäsongen drar igång på allvar i vår.

Av Anna - 26 oktober 2012 08:15

Sitter nu på kontoret i nya ladugården och funderar.
Vet inte riktigt vad jag tycker om detta med robotmjölkning egentligen.
Visst, jättebra att kroppen sparas men jag upplever det som mera datajobb och mindre djurjobb.........och är det verkligen det jag vill??
Nu kan man förstås umgås med korna iaf, men det blir ju inte alls samma känsla som när man sitter mellan dom och mjölkar.
Roboten har nu varit igång sen förste oktober och den funkar mycket bra.

I helgen som var va Veto och jag på helgkurs på Motala bk för Anders Reitmaier från Oskarström i Halmstadtrakten.
Väldigt givande helg med flera ahan, bla pratade vi mycket grundträning och vikten av tydlighet i träningen.

I tisdagskväll hade vi teoriprovskrivning på ringsekreterarkursen, och vi blev alla godkända!! jag hade 34 rätt av 36 :) så himla skönt.
Jag va faktiskt ganska nervös innan, mycket detaljer att ha i huvudet.
Så nu är det två elev och minst tre aspiranttjänstgöringar kvar i utbildningen innan man är klar ringsekreterare.
Och redan nu i helgen har jag fått förmånen att vara elev på SSRK's utställning i Mjölby, ska bli jättekul och väldigt lärorikt, och inte utan att jag känner ett ganska stort pirr i magen :)
Men va tusan, klart jag fixar det! ;)


Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards