Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Småhundsfolk

Av Anna - 27 oktober 2014 16:55

Alltså jag brukar försöka att inte diskriminera eller prata dumt om småhundsägare. Men ibland undrar jag hur ni tänker.........
Idag på morgonens joggingrunda utspelade sej följande.
Jag hade som vanligt båda mina i dragselar, Vetos kopplad i mitt midjebälte och Knott i handen. Veto låg på bra och Knott likaså.
Jag ser en bit framför mej två kvinnor med varsin småhund, lösa.
Mema problemas för mej, mina hundar är snälla. Veto bryr sej inte och barnsliga Knott vill bara flirta och leka :)
Jag närmar mej dom ganska fort och den ena småhunden stannar för att kissa och hamnar lite på efterkälken.
Matten märker ingenting, de går antagligen och pratar. Den lilla hunden upptäcker nu oss och kommer farande skällandes.
Veto ägnar den inte ens ett ögonkast och Knott vill förstås fram för att leka.
Dååååå ropar matten "Det är ingen fara, han vågar inte gå ända fram" Eeeeeh här står jag med två hanar på 60kg ihop och hennes lilla fyrakilostuss far fram och skäller som en tok. Och hon talar om för mej att hennes hund inte är farlig...........hallå!?!?

I dessa lägen är jag tokglad över mina trygga genomsnälla grabbar. Veto fick t.o.m tussen upp i rumpan skällandes, då tittade han på mej och såg ut att säga "ta bort skräpet så vi kan fortsätta jobba" och Knott följde glatt med vidare bara den lilla krabaten va infångad och kopplad av sin matte.
Nu till min undran :
Är ni med små hundar inte rädda om era älsklingar? Vad hade hänt om mina båda tänt till och svarat upp? Tror inte det blivit så mycket kvar av den lilla sudden då tyvärr :(

 
 
Agneta

Agneta

27 oktober 2014 17:14

Varför är jag inte förvånad......

http://angdalen.blogg.se

Anna

27 oktober 2014 17:15

*ler*

 
Ingen bild

lena

27 oktober 2014 23:19

och hade de ätit opp tussen så hade du fått betala :(

Anna

29 oktober 2014 12:03

Jamen exakt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards