Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Anna - 18 juni 2011 21:54

  Halloj alla goa och glada :)

Idag har jag varit på klubben större delen av dagen, ja förutom när jag varit i laggårn då förståss ;)

På fm var det dags för kickoff/peppträff för instruktörer och sektorsmedlemmar, Therese Petterson var inhyrd för att hålla föreläsning om bl.a nytänk vid inlärning, hon pratade omFörkunskaper, Grundfärsigheter och Beteendekedjning. Vi fick oxå gå ut och teste på lite olika grejer praktiskt.  Tyvärr var vi jättefå som hoppat på detta men vi som va där hade trevligt och lärde oss en hel del och fick ta tankar ett varv till i hjärnan.

Jag fick oxå hjälp med vår fastkörda apporteringsträning, så värdefullt att kunna dryfta sånt med nån som har massor erfarenhet av olika hundar, det lossnade en del redan på klubben och nu kör jag vidare på samma sätt och tror på att vi snart hittat rätt igen :)


Efter föreläsningen stannade Johanna, Anna och jag kvar och Hasse och Marika anslöt för lite skojsig lydnadsträning.

Det tränades platsligg i grupp (det måste Veto och jag träna massor på) och så kördes de som ville igenom i lydn1 med dirrigering.

Veto och jag blev lite dirrigerade i lf och det gick väl sisådär, har väl varit både bättre och betydligt sämre.

Filmade oxå oss alla, ska klippa ihop det men orkar inte rikigt hålla fokus på det nu ikväll.

Efteråt åkte vi ner till Hamnparken och jag lät Veto plaska lite i Vättern, han va utrustad med sele och spårlina och det behövdes allt ;)


En kanondag i det stora hela alltså

MEN !!

Jag måste lära mej att ge fan i att jämföra oss med andra som hållit igång sin träning hela tiden nu i  vår ...................................... vi får vara betydligt sämre igång, eller rättare sag, vi SKA vara betydligt sämre igång............. kan jag bara få in det i hjärnan och komma i håg det VARJE dag så har vi en suveränt rolig somma framför oss min Veto och jag :)


 







Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards