Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Anna - 9 maj 2011 12:05

Tjohoooo, i lördags hade vi ettårskalas för Vetokillen :) Den firades med märgbenstugg i trädgården :)

  


Gottgottigottgott :)

  


Cooooooool kille i solen :)

  


Lägger oxå in ett foto på det fem dagar gamla operations"såret". Helt fantastiskt att detta går att göra med artroskopi, så himla skönt att slippa långa sydda sår, Veto har ett stygn. Det sitter ju oxå så himla bra till så ingen tratt eller annat behövs, han kommer inte åt att varken slicka eller klia på det.

  


Imorgon ska vi på återbesök hos op.veterinär Helene, hoppas då på att få klartecken till att börja simma igen, har en simtid bokad på torsdag, hoppas vi får använda den ;)


Har fått lite klagomål ;) på att jag bara skriver om Veto nu för tiden, men det får ni ursäkta, för det är så att hans skötsel just nu tar upp mycket av min hjärntid. De andra två är precis lika välskötta och högt älskade som förut, men de kräver ju inte 200% fokus just nu, så är det och så kommer det att vara ett tag till. Basta !


  

Bästa Fiaskogubben, börjar bli rejält gammal i sitt sätt, han hör jätteilla och kroppen är stel. Men han är relativt pigg och mycket glad. Han bevakar oxå sin gård med järnhand från tomtgränsen som han gjort i över tolv år och trivs som fisken i vattnet med det livet. Han strosar runt härhemma och gör lite som han vill    Vi tar en dag i taget och är glada för varje dag som vi har honom hos oss.


  

Goa Blåbusen Pyton är numera hemmahund (pga lite olika anledningar).  Han är min bästa kompis vad gäller att få min kropp i form, han älskar att följa med på promenader, cykelturen och på mina gåggasvängar, det är hans rätta element här i livet, och så förståss att sova näranära matte i sängen.

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards