Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Onsdag på Klubbarp

Av Anna - 18 november 2010 12:12

Igår va Veto och jag på Klubbarp, som så många roliga onsdagar förut.

Trix och konster va dagens ämne. Jättekul !

Dessa grejer fick vi testa på för att sedan träna in ordentligt hemma.

Slalom mellan benen, buga, sitta fint, stå på två ben, "give me five", "give me ten", rulla runt, snurra, spinn och puss. Therese va noga med att påpeka att vi  inte skulle använda några sitt eller liggkommandon vid trixen med de utgångsställningarna för att inte få hundar som tex rullar runt när man säger ligg. Men iofs vore det ju spännande att se vad poängen blir vid tex läggande under gång om hunden kastar sej ner och rullar runt   

Här i Klubbarps Blogg finns lite om dagen och lite foton.

Nu är det tyvärr bara två ggr kvar av höstens omgång av Aktiveringsträffar, men jag hoppas på fortsättning i vår.

I vår ja, då ska Veto och jag gå kurs för ovan nämda Therese, vi ska gå "Klicker DeLuxe", något jag ser fram emot jättemycket.

 

  



 
 
Ingen bild

Maria

18 november 2010 13:02

Ni gör så mycket kul och nyttiga saker på Klubbarp. Förstår att du ser fram emot din kurs i vår Anna :D

 
Marketta

Marketta

18 november 2010 16:43

Det verkar jättekul, blir kanske en freestylehund till slut. Men jag förstår det där med ligg. Vi hade en hund på rallylydnadskursen som gjorde just det, rullade runt vid kommandot ligg :-). Den hunden hade visst tidigare varit hos några som lärt den en massa konster. Men jag sa åt henne att hon får lära in ett annat kommande på läggandet åt hunden, skall inte börja bråka med en 6 år gammal hund om att nu är inte ligg sådär utan såhär. Så då fick det bli "ner" :-)

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Cissi

Cissi

22 november 2010 08:13

Ja du trix är en underskattad träningsvariant. Där kan man lära sig hur man tränar och hur man sätter "kommando" på en sak utan att behöva "talla" på lydnadsmomenten :-)

Så roligt att du tog dig tid i torsdag!
kram

http://www.tripora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 augusti 2015 09:59


Knott fyllde två år nu den 5augusti. Tror banne mej att nåt ramlade på plats i lilla flattefnatt hjärna exakt den dagen. Han är mera följ och uppmärksam i träningen - lyssnar och försöker göra rätt mkt mera koncentrerat. Han är liiiite mindre...

Av Anna - 17 juni 2015 14:41

Av Anna - 12 juni 2015 09:11

Idag plastas ensilagebuntar. Ett fack i plansilon är fullt :) det är alltid fint när vinterfodret börjar fyllas på. ...

Av Anna - 30 mars 2015 10:17


Förra lördagen va min rallylydnadsinstruktörsexamination (världens längsta ord? :) ) Den gick bra och jag blev godkänd! Har några kompletteringar kvar att skicka in parallellt med kursen jag ska ha och så behöver Veto och jag ett gk resultat i forts...

Presentation


Denna bloggen handlar om mej, mina fyrbeningar och livet på landet :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards